Kulcsszókutatás

Kulcsszókutatás

Kétségtelen, hogy a kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen részét képezi.

A rendszeres Google algoritmusfrissítéseknek köszönhetően a keresőoptimalizálási trendek folyamatosan változnak.

Kulcsszókutatási módszerek

A Hummingbird és a RankBrain algoritmusfrissítések óta a Google kereső gyorsabb és pontosabb találatokra képes. Előtérbe került a társalgási vagy hangalapú keresésekre adott pontos válasz, amik mind új alapokra helyezték a keresőoptimalizálást.

Ez alól a kulcsszókutatás sem kivétel, és már nem visz előre az elavult vagy régi módszerek használata.

Minőségi forgalom

Szeretnéd megismerni azokat a kifejezések, amik minőségi forgalmat hozhatnak weboldalaidra?

Kiaknázatlan lehetőségek

Szeretnéd feltárni azokat a kifejezéseket, amikre a versenytársak nem optimalizálják weblapjaikat?

Bevált stratégiák

Kíváncsi vagy, hogyan használják a már előkelő helyezésre listázott versenytársaid az általad is célzott kulcsszókifejezéseket?

Gyors eredmények

Szeretnél gyorsan maximális eredményt elérni?

Akkor jó helyen jársz, ne keress tovább!

Íme néhány olyan lépés, amiket mi figyelembe veszünk a kulcsszókutatás során:

Magas fokú kulcsszóötletelés

Veled együtt, közösen állítjuk össze azt a kezdetleges kulcsszólistát, ami az adott témára és területre fókuszál.

A hagyományos kulcsszóeszközök, mint például a Google Kulcsszótervezője, önmagában kevés ahhoz, hogy az összes lehetséges kulcsszókifejezést megtaláljuk, vagy egyszerűen túl időigényes lenne egy ilyen jellegű kutatás elvégzése egyetlen eszköz segítségével.

A mi kutatási módszerünk abban egyedi, hogy nem kizárólag egyetlen eszközt alkalmazunk a kulcsszókutatás elvégzése során. Számos olyan, további módszert is használunk, amelyek segítségével az alacsony konkurenciával rendelkező kifejezésekre is rábukkanhatunk, ezzel relatív rövid időn belül érünk el eredményt a weboldalaiddal.

A SEOaudit segítségével olyan kulcsszólista birtokába kerülhetsz, amely számos forrásból és kutatási módszerrel kerül feltárásra. Ilyenek például a Google kapcsolodó és automatikus kiegészítője által javasolt kifejezések, a versenytársak által célzott kifejezések, a kombinált keresőkifejezések, az elírt kifejezések, a más eszközökből és keresőkből kinyert kulcsszavak, a hangalapú keresés, a kérdések (mi, hogyan, milyen stb), a vásárlási szándék (legolcsóbb valami), a helyhez kötött keresés, és az idő/az ár/a minőség (legjobb) stb. típusú keresőkifejezések.

Kulcsszavak, amelyekkel megelőzheted versenytársaid

A versenytárselemzésnek nem az a lényege, hogy egy adott kulcsszókifejezésre hány találatot listáz vajon a Google keresője, vagy mondjuk mekkora az oldal PageRank értéke!

Ráadásul az ideális kulcsszavak föltérképezésével messze nem zárulnak le az optimalizálási munkálataink, hátra vannak még a kulcsszavak használatára vontakozó javaslatok. A folyamat részét képezi a már előkelő helyezésekkel bíró versenytársoldalak vizsgálata is.

De mit is vizsgálunk egész pontosan?

Munkánk során több szempontot is figyelembe veszünk, a teljesség igénye nélkül: a versenytársak oldalaira mutató hivatkozások mennyiségét, még inkább a minőségét, a META elemek tartalmát, az oldalon belüli szöveges és képes tartalmi részeket, a szerkezeti felépítést, a domain értékelését stb.

Természetesen minden egyes kulcsszókifejezés versenytársakkal szembeni nehézségi értékét is meghatározzuk.

 

Azok a kulcsszavak, amelyek ténylegesen ügyfeleket hoznak

Az, hogy a webhelyed témájával releváns keresőkifejezés keresettsége magas, még nem jelenti azt, hogy valóban ez a legoptimálisabb kulcsszókifejezés, amire célszerű optimalizálni az oldalad (főképp nem rövid távon).

A magas keresettséggel rendelkező kulcsszavak legtöbbször általános célt szolgálnak, és akkor, amikor a felhasználó még a kutatási fázisban van, nem döntötte el, hogy pontosan milyen szolgáltatást vagy terméket is szeretne vásárolni, mire szeretne előfizetni.

A magas keresettségű kifejezésekre mindemellett igen nagy a versengés, és akár évekbe is telhet, amíg a Google keresője egy webhely valamelyik oldalát a célzott kifejezésre előkelő helyre listázza. Már, ha listázza…

Érdemes elgondolkodni azon, hogy a top 10 helyezésekre listázott oldalak mögött mekkora erejű cég vagy intézmény áll (pl Wikipedia)! A kitűzött célokat csupán ezt követően érdemes rendezni.

Ezek után pedig jogosan vetődhet fel benned, hogy akkor mégis milyen kulcsszavakra érdemes valójában optimalizálni az oldalaidat?!

Long-tail kulcsszavak

Legalább 3 szóból álló kifejezések. Bár a keresettségi értékük alacsony, azonban a keresési szándékuk erőteljesen célzott, és a versenytársak száma is alacsony, ezért relatív rövid időn belül lehetséges velük eredményeket elérni. A számos ilyen keresőkifejezés feltérképezése összességében növekedési pályára állíthatja webhelyed forgalmát és árbevételét.

Vásárlási szándékkal használt kifejezések

Ezeket a kifejezéseket a felhasználók akkor alkalmazzák amikor már eldöntötték, milyen tulajdonságokkal/feltételekkel rendelkező terméket/szolgáltatást szeretnének vásárolni (például: állatbarát szállások Balatonlelle, eladó lakás XII. kerület).

Hatékonysági- és nehézségifok-mutatók alapján feltérképezett kifejezések

A kulcsszavakra jellemző számos adat feldolgozása során meg tudjuk állapítani, mennyire nehéz vagy épp könnyű rövid időn belül eredményt elérni az adott kifejezésre. Azt is megvizsgáljuk, milyen keresőkifejezésekre magasabbak a kattintási árak, amivel megbizonyosodhatunk róla, hogy melyek azok a kifejezések, amikre a vásárlási szándék is nagyobb.