Hogyan legyen az első/elöl az oldalad a Googleban, anélkül, hogy értenél a SEO-hoz?

Ennek az oldalnak az a célja, hogy megtanítsalak arra, milyen szempontok mentén válassz a sok-sok keresőoptimalizálással foglalkozó cég közül. Ezáltal nem válsz SEO-szakértővé. Meg fogod szerezni azokat az alapismereteket, amelyek kritikusan fontosak ahhoz, hogy választani tudj a témával foglalkozó cégek között. Fel fogod ismerni a különbséget az ideig - óráig működő taktikák és a hosszú távon működő stratégiák között. Megismered a keresőoptimalizálás lépéseit. Döntésképes cégvezetővé válsz, aki tudni fogja, mi van az egyes ajánlatok mögött és pontosan mit várhat tőlük.

Készen állsz?

SEO átfogó audit - illusztráció

I. Webhelyed átfogó auditálása

Kiszűröm azokat a rejtett problémákat, amelyekről nem is tudsz, de negatív hatással vannak az oldaladra.

Csak akkor végzem el, ha van már weboldalad. (Ha még nincs, kulcsszókutatással kezdek, amelyet felhasználok a webhelyed információs architektúrájának kialakításához.)
Olyan technikai hibákat találok meg, amelyek gátolják vagy hátráltatják webhelyed előkelőbb listázását a Googleban. Ez nemcsak az egyes technikai hibáakt jelenti, hanem az oldalad összességét is. Ha már az oldal néhány %-a nem megfelelő, nem számít, hogy a nagy része hibátlan, a Google akkor is leértékeli.
Úgy képzeld el, mint egy Ferrarit, amiben csúszik a kuplung, nyomod a gázt és csak dübörög a motor, de az autó helyben áll. Én megmutatom neked, hogy a kuplung csúszik és megoldom, hogy jól működjön.
Mi mindent tudhatunk meg egy átfogó audit során?
  • nem elérhető vagy hibás URL címek
  • indexelés elől letiltott fontos oldalak
  • nem létező vagy hibás XML oldaltérkép
  • helytelen átirányítások
  • duplikált tartalmi oldalak
  • nem létező vagy nehezen használható mobilbarát változat
  • helytelen URL elnevezések
  • összefoglalva: kiszűrünk minden olyan hibát, ami rontja az oldalad helyezését a keresőben.

Vannak, akik a linképítést erőltetik egy olyan weboldalra, amin a felhasználói élmény még Google szemmel nézve is fájdalmas.

Te ne ess bele ebbe a hibába! A linképítésnek megvan a helye és a szerepe a keresőoptimalizálásban. De nem mindenáron kell linket építened. A SEO-nak más fontos tényezői is vannak, mint például a felhasználói élmény, az oldal technikai jellemzői és sok egyéb szempont.
Ezért ne ülj fel a gyors, azonnali eredményt kínáló ajánlatoknak!
Nem mindig az éppen divatos taktikákkal érheted el a célod, hanem stratégiai szemléletre van szükséged (ebben segítek). Amikor ez megvan, akkor jöhetnek a szakszerűen alkalmazott keresőoptimalizálási taktikák, mint például az ésszel végrehajtott linképítés. (Lásd a VI. lépésben is.)

Irány a következő lépés!

Link és Google büntetés audit - illusztráció

II. Toxikus linkek és Google büntetés feltárása

Mi az oka, ha folyamatosan publikálsz, nagy energiát fektetsz a blogod írásába, az oldal frissítésébe és mégsem mozdul előre webhelyed a Google keresőjében?

Ez olyan, mint amikor egyszer egyik szomszédos irodában nem működött a légkondi. Engem kértek meg, hogy nézzek utána mi lehet. Mint kiderült, nem volt bedugva a konnektorba...
Néha a gond nem azzal van, hogy rosszul végzed a dolgod, hanem inkább rossz helyen keresed vagy nem is ismered a probléma forrását. Ha nem is egész pontosan, de a toxikus linkek is így működnek. Hiába frissítesz folyamatosan, ha nem tudod, hogy webhelyedet már jó ideje megbüntette a Google.
Mit mutat meg a linkaudit?
  • versenytársaid oldalaira mutató értékes hivatkozó webhelyek
  • webhelyedre mutató ártalmas hivatkozások, amelyek miatt büntet a Google
  • webhelyed linkprofil összevetése versenytársaid linkprofiljával
  • webhelyed linkprofil összevetése versenytársaid linkprofiljával ...

Bárcsak tudtad volna az elején, hogy mire keresnek felhasználóid!

Nem vagy egyedül! A webhelyek 90%-ra nem készült alapos kulcsszókutatás, így csak ad-hoc módon épültek fel az oldalak, az URL elnevezések, tartalmak. Valószínüleg ez nálad is így van.
Ebből versenyelőnyöd lesz, mert a többiek ezen a szinten maradnak, a te oldalad meg átalakítom úgy, hogy megfeleljen a szakmai követelményeknek és ezért könnyen meg fogod előzni a versenytársakat.

Elérkeztünk a 3-ik lépéshez, olvass tovább!

Link és Google büntetés audit - illusztráció

III. Kulcsszókutatás - avagy hogyan találnak meg felhasználóid

Jól hangzik, ha egy bizonyos kulcsszóra első vagy a Google-ban, de biztos, hogy van értelme?

Mindketten tudjuk, hogy az emberek kulcsszavak vagy kifejezések segítségével keresnek. De ez még kevés, három fontos dolgot is figyelembe kell venned: a keresés mögötti szándék, a versenytársak száma a keresett kifejezésre és a kereső kifejezés értelmezése Google kereső által. Így jön ki a teljes kép és így tudod eldönteni, van-e értelme elsővé válni az adott kulcsszóra.
További hasznos adatok, amik elősegítik a megfelelő kulcsszó kiválasztását.
  • kulcsszó hatékonysági mutató
  • kulcsszó nehézségi színt
  • várható forgalom az adott kulcsszóra
  • kattintás vs megjelenések száma
  • olyan adatok, amelyek megmutatják egy kulcsszó valódi jelentőségét.

Te tudod mennyi időt töltenek el felhasználóid céloldalaidon?

Gondolj bele, egy felhasználó épp keres valamire, majd a te oldaladra talál, rákattint és egy másodperc múlva be is csukja. De miért? A probléma lehet tartalmi vagy szerkezeti jellegű, ami negatív felhasználói élményhez vezet és sajnos mindezt a Google is észleli. Minél több ilyen negatív felhasználói élményt észlel a Google kereső, annál inkább hátrább sorolja az oldaladat.
Ezen segítek a céloldal audittal.

Irány a 4-ik lépés!

Céloldal audit - illusztráció

IV. Céloldal audit - azaz a felhasználói élmény növelése

Immár hibátlan az oldalad. Itt az ideje, hogy az aloldalaid ne csak a Google számára optimalizáljam, hanem az azokat olvasó emberek számára is! Ezt hívjuk a felhasználói élmény növelésének.

Hiába jelenik meg a kulcsszó az oldalon, az még nagyon kevés az előkelő helyezésekhez a kersőben. A felhasználói élmény növelésében számos apró tényező közrejátszik, amelyek túlmutatnak a szöveges tartalmaidon.
Íme, néhány szempont, amelyeket alaposabban kielemzünk és javaslatokat teszünk ezek javítására:
  • oldal betöltődési sebessége
  • OpenGraph és strukturált adatjelölések
  • meta elemek helyes használata
  • kép méretre, elnevezésre és meta elemekre vonatkozó javaslatok
  • URL elnevezések
  • mobil eszközökön nem látható vagy nehezen kezelhető tartalmi elemek
  • minden, ami az olvasó élményét növeli vagy csökkenti.

Ha az oldalad agyon lett optimalizálva, de organikus forgalmad mégis egy helyben topog: nézz rá a versenytársakra!

Könnyen meglehet, hogy már mindent megtettél az ideális oldalak optimalizálása érdekében. Tartalmilag és felhasználói szempontból tökéletes oldalakkal büszkélkedhetsz.

Igen ám, de van egy kis gond.

Van legalább 50 más versenytársad, akik évek óta foglalják el az előkelőbb helyezéseket.
Ők már elnyerték Google és felhasználóik bizalmát.
Velük is foglalkoznod kell, mert nem egyedül vagy a pályán.

Jön az 5. lépés!

Versenytárselemzés - illusztráció

V. Versenytárselemzés - amikor kiderül milyen pályán akarsz nyerni

A keresőben a versenytársaid nem biztos, hogy azok, akik a való életben. Lehet, hogy a Google mást tekint azoknak.

Még a keresőoptimalizálási folyamat elején érdemes tisztázni, hogy a megcélzott kulcsszókifejezésekre mekkorák a valós esélyeid, hogy a már meglévő versenytársak fölé kerekedhess. És ha már van esélyed, akkor pedig milyen lépéseket kell tenned? Milyen eszközöket és technikákat alkalmaznak ők és mivel tudsz előzni?
Íme, néhány
  • kik a versenytársaid a keresőben?
  • milyen típusú tartalmakat, milyen formában használják?
  • milyen webhelyekről vannak visszamutató linkek, amelyekről a te webhelyedre még nem is hivatkoznak?
  • mekkora a népszerűségük a különböző közösségi oldalakon?
  • céloldalak tartalmi és technikai vonatkozású összevetése, a kedvezőbb példák feltárása érdekében
Linképítés - illusztráció

VI. Linképítés vagy linkszerzés - amikor egyre többen rád hivatkoznak anélkül, hogy te kérted volna

Minél többen tesznek pozitív említést rólad, annál nagyobb a hitelességed a Google számára. De ezt lehetőleg tegyék önszántukból és olyanok, akik szintén hitelesek a piacon.

Vannak közvetlen és közvetett linkszerzési módszerek. Mindig egyedileg döntöm el, milyen módszert alkalmazok, az oldal és a téma függvényében.
Íme néhány szempont, amit figyelembe veszek linképítés során:
  • domain népszerűsége
  • nofollow vs follow (követett vagy nem követett hivatkozás)
  • link elhelyezése az oldalon (tartalom, jobb-bal oldali sáv, lábléc)
  • link körüli szöveg relevanciája
  • optimális horgonyszöveg használata (felhasználói szempont)
  • más szomszédos hivatkozások hatása
  • UGC (user generated), felhasználók által generált linkek
  • vendég blogbejegyzésekből érkező linkek

Kellenek a linkek, de nem mindegy honnan és milyen formában.

Ahogy az egész internetnek, így a linképítésnek is megvan a maga sötét oldala.
Én csak elfogadott módszereket alkalmazok, amelyek miatt nem fogsz büntetést kapni a Google-tól.

Elérkeztünk a 7-ik lépéshez, a trendi tartalommarketinghez.

Tartalommarketing - illusztráció

VII. Tartalommarketing - szolgáltatásod vagy terméked iránti érdeklődés stimulálása

Nem akármilyen tartalomra van szükséged, a sokadik unalmas blogbejegyzésre a témádban, hanem olyanra, amely bevonja és magával ragadja a célcsoportodat; felkelti és fokozza az érdeklődést irántad és a terméked, szolgáltatásod iránt és még szórakoztató is!
Ha van egy jól kidolgozott tartalommarketing stratégiád, a következő eredményekre számíthatsz:
  • márkaismertség és hitelesség növekedése
  • email listád növekedése
  • új látogatók és vásárlók megszerzése
  • árbevételed növekedése

Leszerződtél egy PR ügynökséggel, akik heti rendszerességgel küldik az 500 szavas blogbejegyzéseket?

Ugye, ezt te magad is érzed, hogy itt valami nagyon sántít. De vajon mégis mi? A tartalommarketing nagyon vonzónak, ígéretes valaminek hangzik, de ezt is lehet sok pénzért rosszul csinálni.

Irány a 8. lépés, a másik divatos téma, a growth hacking!

Growth hacking - illusztráció

VIII. Growth hacking taktikák - a gyors és exponenciális növekedésért

Amikor a SEO-val felrobbantod a találati listákat - az a vágyott growth hacking. Amikor jó minőségű, fizetőképes és vásárolni akaró látogatók tömegei jönnek gyorsan az oldaladra, az is growth hacking eredménye. De ez csak ritkán sikerül bárkinek is. Ezzel szemben vannak működő taktikáim:
Ezekre számíthatsz:
  • felhasználók visszatartása webhelyed elhagyásakor
  • új felhasználók adatainak begyűjtése akkor is ha még nem vásároltak/regisztráltak
  • célzott (nem tolakodó) közösségi megosztásra és követésre javasolt megoldások
  • követő tábor növelésére javasolt megoldások
  • versenytársak által célzott kulcsszavak (organikus és fizetett) feltárása és megelőzése
  • lokális (térképes), csillagos értékelések, strukturált adatok vagy Knowledge Graph (cég profil infó) megjelenítése Google találati oldalain, ami jelentős forgalomnővekedéshez vezet

Hirtelen forgalomnövekedés gyorsan? Ez is működhet.

Igen, ezt jól hallottad. Ezek az úgynevezett growthhacking taktikák, amikről már esett szó.
Nálad is alkalmazni fogom.

Ezek a SEO lehetőségei a Te oldaladnál is.

Linktisztítás

Webhelyed rangsorolására negatívan ható linkek feltérképezése és eltávolítása.

Google büntetésfeloldás

Webhelyedet vagy valamely aloldaladat érintő büntetés feltérképezése és ennek elhárítása.

Domain migrálás

Amennyiben zökkenőmentes domain név váltást szeretnél oly módon, hogy korábban megszerzet organikus forgalmat ne veszítsd el.

Knowledge Graph optimalizálás

Optimalizáld úgy oldaladat, hogy a te céged vagy profilod is felkerüljön Google találati oldalára.

HTTPS migrálás

Ne bízd a véletlenre a HTTPS migrálást. A szakszerűtlenül elvégzett migrálás súlyos forgalomvisszaeséssel jár!

Ügyfélszolgálat és támogatás

Ügyfeleinknek folyamatos technikai támogatást nyújtunk, így webhelyed keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat mindig biztos kezekben tudhatod.