Mi is az inbound marketing?

Az inbound marketing kifejezés olyan online marketingeszközökre utal, melyek a tömeges elérés (outbound) technikájával szemben az egyéni, belső indíttatásokra és a bizalomra alapozva próbálnak meg kapcsolatot teremteni a lehetséges vásárlókkal.

Az inbound marketing eszközeit használva (blog, közösségi média, videók, segédletek, PR stb.) azokkal a potenciális vásárlókkal léphetsz kapcsolatba, akikben a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt már felébredt valamilyen érdeklődés. Ezekkel a felhasználókkal építhetsz ki erős kötődésű, bizalmi alapokon nyugvó kapcsolatot. Célom, hogy segítsek neked megtalálni a te szolgáltatásodnak megfelelő célcsoportot, és a rendelkezésre álló inbound eszközök segítségével segítsek értékes kapcsolatot építeni felhasználóiddal.

Az inbound marketing alkalmazásának feltételei

  • Elsősorban legyen a webhelyed megtalálható
  • Készíts kiemelkedő tartalmat, amelynek segítségével látogatóidban bizalmat ébresztesz, így jobb eséllyel válhatnak vásárlóiddá
  • Elemezd az eredményeket és folyamatosan javíts szolgáltatásaidon

Annak érdekében, hogy a potenciális vásárlóid megtalálják webhelyedet, kialakuljon bennük a bizalom, és végül konverziót hajtsanak végre, a professzionális inbound marketing stratégia részletesen elemzi a vásárlók elvárásait, és ennek alapján valódi értéket teremtő, hasznos tartalmat hoz létre.
A jó minőségű tartalom egyedülálló és képes a felhasználói kérdésekre hasznos válaszokat adni, ami megelégedést vált ki a látogatókból. Ez az élmény bizalmat ébreszt a látogatókban és lassan minőségi vásárlóvá konvertálja őket.

A sikeres inbound stratégia három fő eleme

  1. Keresőoptimalizálás (SEO), hogy a honlapod megtalálható legyen
  2. Minőségi és egyedi tartalom, mellyel lenyűgözheted a látogatóidat
  3. Aktív közösségi média jelenlét, üzeneteid hatékony terjesztéséhez

Látni kell, hogy napjainkban az internetet használó közönség a vásárlási döntések meghozatala előtt rendkívül tudatos módon használja az online forrásokat (keresők, vélemények, közösségi oldalak stb.) információszerzési céllal. Amennyiben nem ismerjük fel ennek a jelentőségét, nem ismerjük meg és nem tudjuk kiszolgálni fogyasztói célcsoportunk elvárásait, nincs esélyünk valóban nyereséges online jelenlét fenntartására. Csak azok a honlapok nyerhetik el fogyasztóik bizalmát, amelyek időt és energiát fektetnek abba, hogy megértsék fogyasztóik elvárásait.

Inbound marketingeszközök alkalmazásának előnyei és folyamata

  • költséghatékony – magasabb megtérülésre (ROI) számíthatsz
  • célzott marketingeszköz – a megfelelő érdeklődési körrel rendelkező felhasználók érhetők el
  • hosszú távú eredmények – inkább befektetés, mint egyszeri marketing költség

Én majd arra törekszem, hogy segítsek neked üzleti céljaid definiálásában, valamint a céljaidnak megfelelő célcsoport és inbound stratégia megválasztásában. Személyes és részletes egyeztetések folyamán igyekszem feltérképezni termékeidet és szolgáltatásaidat, hogy az alábbi inbound marketing szolgáltatásaim közül a lehető legjobb és leghatékonyabb megoldásokat ajánlhassam neked.

  • keresőoptimalizálás (SEO)
  • közösségi média marketing és optimalizálás (SMM, SMO) – Facebook, Twitter, G+, LinkedIn
  • konverzió optimalizálás (CRO)
  • remarketing kampányok futtatása
  • céloldal optimalizálás – A/B/n tesztek futtatása
  • tartalommarketing stratégia kidolgozása

Célom, hogy segítsek oldalaid teljesítménynövekedésének megvalósításában! A cél érdekében rendszeresen feltérképezem, mit és hogyan érdemes módosítanod, erről pedig részletes dokumentációt készítek.

Fülöp Imre

T-szintű online marketinges, SEO szakértő és üzleti tanácsadó.