Tanulmány: A kosárelhagyás motivációja

  • 2013. nov. 11.

E-kereskedelmi webhelyek tulajdonosai számára folyamatos küzdelmet jelent a kosárelhagyás csökkentése. A Magento friss tanulmányának köszönhetően meglepő dolgokat tudhatunk meg arról, hogy felhasználóink milyen célokkal használják a kosár funkciót és milyen okokból hagyják ott esetenként fizetés nélkül.

Naivan azt gondolhatnánk, hogy a felhasználók a kosár funkciót arra használják amire való, fizetés előtt belepakolják a termékeket és fizetnek. Ehhez képest a kosárelhagyás mértéke egy egészséges webáruházban 30% köröl mozoghat. Hogy mi van e mögött a 30% mögött, arra találhatunk válaszokat a Magento friss kutatásában.

A teljes kutatást itt töltheted le.

Kosár, mint kívánságlista

A kutatás egyik érdekessége, hogy sokan kívánságlistaként, vagy egyfajta átmeneti tárolóként használják a kosár funkciót, ahová bedobálhatnak minden terméket, ami megtetszik nekik. Később, a több órányi böngészést követően, vagy egy következő alkalommal pedig kiválogathatják azokat  termékeket, amelyekre valóban szükségük van és esetleg meg is vásárolnák.

Kosár, mint eszközök közötti átjárást biztosító felület

Mivel egyre több eszközön internetezünk, szükségünk van arra, hogy az egyik eszközön megtekintett és kiválogatott termékeket máshol, más eszközön is meg tudjuk nézni. A felmérés szerint sokan erre a transzfer feladatra használják a kosár funkciót.
Ez a fajta használat komoly kihívás elé állítja a statisztikai rendszereket is, hiszen az egyre több eszköz használata egyre nehezebbé teszi számunkra a marketing költések megtérülésen alapuló mérését is, de a Universal Analytics cross-device méréssel már képes ezt a problémát kezelni.

Kosár, mint kedvezmény központ

A kutatás arra is rámutat, hogy egyesek egyfajta kedvezmény központként használják a kosár funkciót. Számos webáruház ugyanis a kosárban hagyott termékek megvásárlására próbálja ösztönözni felhasználóit, és erre a célra nem ritkán használnak egyedi kedvezményeket, ingyenes szállítást. Nálunk ezek a megoldások talán nem annyira elterjedtek, de érdemes ezekre a lehetőségekre is odafigyelni.

A tanulmányból kiderül, hogy összességében a kosárelhagyás nem feltétlenül ördögtől való dolog. Számos esetben arról van csupán szó, hogy a jelenlegi mérési megoldásaink nem képesek követni a felhasználók valós viselkedését, így sok esetben nem látjuk, hogy egy kosárban hagyott termék egy másik eszközről történő másik látogatás alkalmával vásárlásra kerül. A tanulmány viszont ennél mélyebb megállapításokat is tartalmaz, érdemes átlapozni.

Több látogatót szeretnél Google keresőből?

Értesülj elsőként újabb blogbejegyzéseinkről! 

Hasznos tippek és tanácsok, amelyeket azonnal felhasználhatsz saját webhelyed optimalizálásához.

Hozzájárulok, hogy a seoaudit.hu számomra e-mailt küldjön (NAIH-117184/2017). Az adatvédelmi tájékoztatót megismertem és elfogadom.

Keresőoptimalizálási és webanalitikai szakértő. Azon dolgozom, hogy hibátlan, hatékony, és értékes honlapok szülessenek, mert a jó minőségű tartalom minden trükknél többet ér. Jelenleg az Extreme Digital E-commerce Managereként dolgozom.

  • Szalai Károly

    A kívánságlistához közelebb áll, de talán érdemes lenne megemlíteni azokat az eseteket is, amikor a felhasználó azért teszi a kosarába az adott dolgot, mert attól közelebb érzi magához. Még nem áll készen a vásárlásra, de azért megnézi, milyen jó lenne már megvenni, és beteszi a kosárba.

    • Nem akartam átvenni az egész tanulmányt. Egyébként valóban hasznos dolgokat vannak benne. Ez a kosárelhagyás sem olyan fekete-fehér, mint azt üzemeltetőként látjuk néha.