Keresőoptimalizálás

Google banner büntetés a gyakorlatban

Pontosan két éve jelent meg a Webmaster Central blogon egy bejegyzés arra vonatkozóan, hogy a Google igyekszik büntetni azokat a webhelyeket, amelyek túl sok hirdetést jelenítenek meg. Kifejezetten abban az esetben ha ezek a hirdetések a “hajtás” felett, tehát a görgetés nélkül is látható tartalomban jelennek meg. Ebben a bejegyzésben egy tavaly végzett kísérletünkről szeretnék […]

Tovább

Domain váltás: Hogyan ne csináljuk?

Egy website életciklusa 3-4 év. Ennyi idő elteltével már rendszerint kezdjük érezni, hogy ráférne egy frissítés a weboldalunkra. Jelentős változtatások esetén rendszerint az URL szerkezet is változik, adott esetben akár domain váltásra is sor kerülhet. Bár az URL változással együtt járó feladatoknak a webfejlesztés legalapvetőbb feladatai közé kellene tartozniuk, igen gyakran a változások megfelelő technikai […]

Tovább

Ne vigyük túlzásba a vendégblogolást

Árthat a túl gyakori vendégblogolás Legalábbis Matt Cutts legkorábbi beszámolójában arra a kérdésre, hogy “Hogyan vendégblogoljunk, hogy ne tűnjön egy fizetett linknek a bejegyzésben elhelyezett hivatkozás?” – a következőkre utal (angol nyelv): Még a beszéd elején Matt Cutts az internetes SPAM bejelentésekre céloz, ami aggodalomra ad okot azoknak, akik a vendégblog bejegyzéseket kizárólag manipulatív jellegűen […]

Tovább

Mennyibe kerül a SEO? A keresőoptimalizálás ára

Most nem egy a piacot elemző részletes kutatás eredményeiről lesz szó. Sokkal inkább a keresőoptimalizálás lényegéről és értékéről szeretném megosztani veletek a véleményem. Mi is az a keresőoptimalizálás? Ügyfelekkel tárgyalva gyakran érzem úgy hogy a SEO egy nagyon félreértett műfaj. Sokan úgy gondolnak rá, mint egy boszorkánykonyhára, ahol a SEO-s  a varázspálcájával megpiszkál pár dolgot […]

Tovább

Kerüljük a duplikációkat: címkék, kategóriák hatékony használata

Ugyan nem vagyok egy WP rajongó, de ismerjük be, a WorPress az egyik legnépszerűbb és bárki által szabadon és ingyenesen használható tartalomkezelő (CMS) és blogmotor rendszer. A blogmotorok egyik leghasznosabb tulajdonságai közé tartoznak a címkék és kategóriák használata. Igen ám, de sajnos az esetek többségében ezek a tulajdonságok ad-hoc módon kerülnek használatra. A probléma ugyan […]

Tovább

Hogyan mérjük a Google képkeresőből származó forgalmat?

A Google találati listáiban első helyen lenne jó dolog, ezt már mindenki tudja. Viszont nem csak egy első hely van találati listákban. Egyes témakörökben a képkereső jelentősebb forgalmat bonyolíthat, mint a hagyományos találati oldalak. Éppen ezért érdemes erre is odafigyelni és külön mérni, hogy milyen forgalmat tudunk generálni a képi tartalmainkkal. Az eredményeket felhasználva pedig […]

Tovább