december 3, 2013

Hogyan tovább SEO? Keresőoptimalizálás az algoritmusfrissítések fényében

Múlt héten az Menedzsment Fórum meghívására részt vettem egy online konferencián, ahol a keresőoptimalizálás jövőjéről tarottam előadást. A kérdés az volt, hogy van e létjogosultsága a keresőoptimalizálásnak az elmúlt egy-két évben tapasztalható intenzív algoritmusfrissítések után.

Nos, a válasz egy óriási Igen! Ezt nem azért írom, mert a munkámból kifolyólag nem írhatok mást, hanem mert meggyőződésem, hogy a keresőoptimalizálás továbbra is egy rendkívül fontos tényezője kell legyen a honlapok létrehozásának. A kérdés véleményem szerint nem is az, hogy van e a SEO-nak jövője hanem, hogy hogyan kell SEO-zni a jövőben.

A probléma nem a keresőoptimalizálásban van, hanem abban ahogyan erre a feladatra tekintünk. A keresőoptimalizálás soha nem volt egyenlő a találati listák hekkelésével, még akkor sem ha sajnálatos módon ennek a tevékenységnek a szinonimájává is vált. A keresőoptimalizálás sokkal inkább a tervezési folyamat része kell legyen, mint egy kész honlap “tuningolása”. Akik ezt felismerik és képesek a szemléletváltásra, azok a jövőben is sikeresek lehetnek. Akik viszont a találati listák befolyásolására koncentrálnak, és elhiszik hogy az ő költségvetésük elegendő lehet ahhoz, hogy a Google mérnökeivel szembeszálljanak, azok bukásra vannak ítélve.

Az előadás tartalma az alábbi prezentációban látható: