augusztus 13, 2013

Analytics Tipp: #1 Összehasonlító nézet használata

Új sorozatot indítunk, amiben szeretnék nagyon egyszerű, a mindennapi munkát segítő tippeket adni Analytics felhasználóknak. Az első tipp az összehasonlító nézet használata, amely az egyik személyes kedvencem.

Nagyon gyakran használom az összehasonlító nézetet források és teljesítménymutatók elemzésére, mert a számokat vizuálisan ábrázolja, ezáltal megkönnyíti a jól/rosszul teljesítők gyors azonosítását.

Az összehasonlító nézet segítségével az éppen megtekintett adatokat gyorsan összehasonlíthatjuk a webhely átlagával, így azonosíthatjuk a jó és kevésbé jó elemeket. Az alábbi képen a forgalmi források összehasonlítását láthatjuk, a szerint hogy az onnan érkező látogatók hány oldalt tekintenek meg a weboldalunkon. Jól látható, hogy a Google képkeresőből érkező forgalom oldalmegtekintések szempontjából messze alul múlja az átlagos értékeket 😕

Összehasonlító nézet  használata a gyakorlatban

Az összehasonlító nézet szinte minden jelentésben elérhető és mindenhol segítségünkre lehet ha gyors összehasonlításra vágyunk. Ugye milyen egyszerű?